تکنولوژی, مقالات کلاینت مال

کاربرد مینی کامپیوترها در مجازی سازی

کاربرد مینی کامپیوترها در مجازی سازی

کاربرد مینی کامپیوترها در مجازی سازی

پیرو مقاله قبلی در خصوص کاربرد مینی کامپیوترها در مکان‌های مختلف این بار به بررسی کاربرد مینی کامپیوترها در مجازی سازی می‌پردازیم.

مجازی سازی چیست؟

مجازی سازی به ارائه نسخه مجازی از سیستم عامل، سرورها و دستگاه‌های ذخیره سازی گفته می‌شود. در این گونه موارد از برنامه‌هایی بهره می‌برند که عملکرد سخت افزار را در یک بخش از سیستم در بخش‌های دیگر شبیه سازی می‌کنند. یعنی به عبارت ساده‌تر استفاده کاملا بهینه از یک شبکه یا سیستم عامل یا نرم افزارها می‌باشد و اینکار باعث کاهش هزینه‌های سخت افزاری نیز می‌شود و دیگر نیازی به تهیه سخت افزار قدرتمند نیست.

مجازی سازی

معمولا مجازی سازی‌ها باعث کمتر شدن هزینه‌های سیستم در سازمان‌ها می‌باشد و باعث استفاده بهینه از حداکثر منابع و شبکه را نیز دارا خواهید بود. در ادامه برخی از کاربردهای مهم مجازی‌سازی را خدمتتان معرفی می‌کنیم.

1- امکان افزایش عملکرد سیستم با حفظ منابع

2- اجرای چندین سیستم عامل بر روی یک دستگاه

3- قابلیت استقلال سخت افزاری

4- انتقال هر دستگاه مجازی بر روی یک سرور

5- کاهش پهنای باند شبکه

6- مدیریت ساده تر و بهتر

7- سهولت یکپارچه سازی

8- گسترش راحت شبکه‌ها

و …

کاربرد تین کلاینت یا مینی پی سی در مجازی سازی

معمولا از مینی پی سی‌ها به دلیل اندازه کوچک و سرو صدای کمتر به عنوان سرور یا مجازی‌سازی استفاده زیادی در جامعه می‌شود و یکی از کاربردای اصلی این دستگاه ها تبدیل شدن به سخت افزار قابل اعتماد در سرورهای خارجی و تجاری می‌باشد. حتی در برخی محیط‌های کار از مینی پی سی‌ها به عنوان سرور نیز یاد می‌شود و این نشان دهنده کابردی بودن آن‌ها به عنوان مجازی ساز می‌باشد.

مینی کامپیوترها با توجه به شرایط عالی و قدرتمندی که در زمینه اجرای نرم افزارهای کاربردی و چندین کاربره به صورت همزمان را دارند. می‌توانند یکی از گزینه‌های عالی در این زمینه باشند. همچنین از نکات مثبت تین کلاینت‌ها امکان روشن ماندن به صورت 24 ساعته در بازه زمان‌های طولانی مدت و در شرایط مختلف آب و هوایی نیز به خوبی کار می کنند و یک جایگزین مناسب برای سرورها می‌باشند.

از دستگاه‌های کیس مینی می‌توانید به طور مداوم و طولانی مدت و به صورت کم مصرف با انرژی گرمایی تولیدی بسیار پایین استفاده نمایید. یک رقیب عالی برای لپ تاپ‌ها و کیس‌های کامپیوتری برای سرورها شناخته می‌شوند. هر مینی پی سی که به عنوان کیس‌های کوچک پیشرفته شناخته می‌شوند و به صورت دائمی می‌توانند عملیات پردازش و ارائه خدمات به چندین کاربر را به طور همزمان با قدرت بالا انجام دهند.

همچنین این کیس‌های کامپیوتری مقاومت عالی در برابر گرد و خاک ها و شرایط آب و هوایی دارند و می‌توانند بدون افت راندمان پردازنده‌ها به خوبی و به صورت مطلوب کار کنند. همچنین ابعاد کوچک آن‌ها باعث شده تا قابلیت مخفی‌سازی سرور را نیز به مدیران فناوری اطلاعات بدهد. مخفی سازی سرور قطعا مزیت‌های مناسبی برای شرکت‌ها و کارخانه‌ها خواهد داشت.

چرا نیاز به پیاده سازی سرور توسط تین کلاینت داریم؟

معمولا برای پیاده سازی مجازی ساز محیط های کاربری از تین کلاینت‌ها استفاده می‌کنند. زیرا این دستگاه‌ها محیط‌های آماده را در بستر شبکه برای اتصال کاربران به سرور به خوبی برقرار می‌کنند. همچنین حداقل رم‌های مورد نیاز برای تین کلاینت‌ها 256 مگ بوده که نیازی به داشتن دیسک برای نصب سیستم عامل نیز نمی‌باشند.

تین کلاینت یک کامپیوتر کوچک و تنها که به عنوان بخشی از شبکه بزرگتر فعالیت می‌کند. برای مثال شما می‌توانید برای راه اندازی و ارتباط با سرورهای شبکه در مدارس یا کارخانجات از مینی پی سی‌ها بهره ببرید و قابلیت توان محاسباتی را نیز برای شما فراهم خواهند کرد.

تین کلاینت

تین کلاینت تمامی اطلاعات را در یک بخش نرم افزاری بر روی سرور ذخیره می‌کنند و می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. از جمله دلایلی که افراد به این دستگاه‌ها روی می آورند کاهش هزینه‌های مصرف برق و نگهداری آسان و کاربردی آن‌ها و امنیت مناسب می‌باشد.

تین کلاینت بسیار ساده تر و خرابی آن‌ها نیز کمتر بوده و نسبت به یک کامپیوتر معمولی، هزینه تهیه آن نیز برای اشخاص پایین‌تر می‌باشد. حتی افرادی که تابه‌حال با کامپیوتر کار نکرده‌اند با این دستگاه‌ها بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند و یادگیری آن‌ها آسانتر از کیس های بزرگ می‌باشد. همچنین امنیت شبکه‌ها را نیز می‌توانید در آن‌ها بسیار بالاتر ببرید.

 منبع: https://bit.ly/3ElgP04

https://cutt.ly/2RS3zYj

https://tinyurl.com/5xa6tfew

کاربرد مینی کیس مزایا و معایب مینی کیس، تعویض cpu مینی کیس، تعویض پاور مینی کیس، راهنمای خرید مینی کیس، مینی پی سی دیجیکالا، مصرف برق مینی کیس، بهترین مینی کیس ها، مینی کامپیوتر چیست، کامپیوتر کوچک ایسوس چیست، معایب مینی پی سی، مشخصات مینی کامپیوتر، مینی کامپیوتر چیست، قیمت مینی پی سی، مینی کامپیوتر دیجی کالا، Micro computer چیست

مطالب مرتبط