مقالات کلاینت مال

مینی کامپیوتر چیست؟

مینی کامپیوتر چیست؟

مینی کامپیوتر چیست؟

در این مقاله از مجموعه مقالات سایت کلاینت مال، ما به این پرسش پاسخ خواهیم داد که : مینی کامپیوتر چیست؟ مینی کامپیوترها اغلب دارای ویژگی ها و قابلیت های یک کامپیوتر شخصی با قدرت پردازش بالا هستند. اما minicomputer از لحاظ ابعاد کوچکتر از پی سی‌ها هستند. در نتیجه کامپیوترهای کوچک جایگزینی بسیار هوشمندانه و به صرفه هستند برای کیس‌های جاگیر هستند. با این حال، کامپیوترهای کوچک همان کار کامپیوترهای بزرگتر از خود (کیس‌ها) را انجام می‌دهند.

مینی کامپیوترها یا کامپیوترهای کوچک را به عنوان کامپیوترهای میان رده هم می‌شناسند. مینی کامپیوترها به دو دسته زیروکلاینت و تین کلاینت تقسیم می‌شوند. در ادامه این مقاله این دو گروه را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مینی کامپیوتر چیست؟

تین کلاینت چیست؟

 Thin Client نامی است که به دسته‌ای از مینی کامپیوترهای ویندوزدار اطلاق می‌شود که مانند یک کامپیوتر کامل و به طور جامع عمل می‌کند. ویژگی بارز تین کلاینت‌ها این است که مستقلا عمل می‌کنند. به این معنی می‌باشد که تینکلاینت برای انجام اموری مانند پردازش اطلاعات، به سرور نیازی ندارد و خود به طور مستقل مانند یک کامپیوتر شخصی دارای رم و هارد است.

زیروکلاینت چیست؟

Zero Client کامپیوترهای کوچکی هستند که توان خود را از یک سرور مرکزی دریافت می‌کنند. زیروکلاینت یک مدل محاسباتی مبتنی بر سرور است که در آن مینی کامپیوتر کاربر نهایی دارای هیچ حافظه‌ای نیست. بنابراین تمامی اطلاعات و برنامه‌ها از راه دور بر روی یک سرور مرکزی ذخیره و مدیریت می‌شوند. زیرو کلاینت به وسیله پروتکل‌های قابل پشتیبانی به سرور متصل می‌شوند. زیروکلاینت‌ با دسکتاپ مجازی (VDI) برای دور کاری بسیار ایده آل می‌باشند.

مطالب مرتبط