اخبار روز, مقالات کلاینت مال

چطور با مینی کامپیوترها هزینه‌های خود را کاهش دهید؟!

کاهش-هزینه-ها

کاهش هزینه ها با مینی کامپیوتر

روزانه بسیاری از افراد، کارهای خود را توسط کامپیوتر یا همان پی سی انجام می­دهند. این پی سی ها در خانه، تجارت، بیمارستان و سازمان­‌های بزرگ و… کاربرد­های سودمندی دارند. بنابراین به نوعی زندگی ما تحت تأثیر کامپیوترها می باشد. امروزه نمیتوان تصور کرد که پرسنل یک اداره یا فروشگاه، بدون کامپیوترها بتوانند کار کنند. این کامپیوتر، باید به گونه‌ه­ای باشد که فرد احساس راحتی کامل را با آن داشته باشد. از طرفی بهتر است که مقرون به صرفه و کوچک باشد. آیا چنین پی سی مینی وجود دارد؟

کاربرد مینی پی سی‌ها در زندگی امروزه

در دنیای امروزه، تکنولوژی پدیده ای است که زندگی را بسیار جالب کرده است. از جمله تکنولوژی‌­های جذاب و کاربردی، مینی پی سی‌ها هستند. مینی پی سی‌ها و کاربردهای آن ها در سراسر جهان به صورت رو به پیشرفت است. کاهش هزینه ها با مینی کامپیوتر علاوه بر مزایای بسیار، باعث جذابیت زیاد این دستگاه ها شده است.

شاید بیاندیشید مینی پی سی‌ها نسبت به پی سی ها کارایی کمتری را دارند؛ اما خیر. فکر کنید در زمان قدیم چگونه از حال بستگان خود جویا میشدید؟ تلگراف، نامه و بعدها تلفن. اکنون با یک تلفن همراه کوچک میتوانید به آسانی با آن­‌ها ارتباط برقرار کنید. مینی پی سی ها نیز چنین هستند.

چطور با مینی کامپیوترها هزینه‌های خود را کاهش دهید

مینی پی سی ها، کامپیوترهایی کوچک، با قابلیت های بسیار، هستند. جالب است بدانید؛ برای خرید مینی پی سی‌ها هزینه کمتری را پرداخت می‌کنید. امروزه قیمت مقرون به صرفه مینی پی سی‌ها، موجب جذب مخاطب‌های بسیاری شده است.

مینی کامپیوترها علاوه بر هزینه پایین، برطرف کننده نیازهای کاربران نیز می باشد. هزینه کم مینی کامپیوترها، دلایل مختلفی دارد. یکی از این دلایل هزینه ارتقاء می‌باشد. علت‌های مختلفی برای ارتقاء کامپیوترها و اجزای آن‌ها وجود دارد. این هزینه‌ها در مینی پی سی‌ها بسیار ناچیز می‌باشد. از جمله این خرابی‌ها می‌توان آسیب سخت افزاری و یا مشکلات نرم افزاری را نام برد. دلیل دیگری که مینی کامپیوترها می‌توانند هزینه شما را کاهش دهند، منبع تغذیه است.

در ادامه متوجه خواهیم شد توان مصرفی در پی سی‌ها با مینی کامپیوترها چه تفاوتی دارد. آخرین علت کاهش هزینه مینی کامپیوترها، هزینه خرید نرم افزار می‌باشد. با تعدادی از مینی کامپیوترها دیگر نیازی به چندین نرم افزار اورجینال ندارید. جهت توضیحات بیشتر، با ما همراه باشید.

هزینه ارتقاء در مینی کامپیوترها:

ارتقاء کامپیوترها می‌تواند هزینه‌های بسیاری را دربرداشته باشد. اما در این مطلب شما متوجه می‌شوید چطور هزینه‌های خود را کاهش دهید. خرابی کامپیوترها خبر نمی‌کند. این آسیب‌ها به دلایل متعددی ناشی می‌شود.

همانطور که آگاهی دارید، خرابی کامپیوترها به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند.

اغلب خرابی‌ها از نوع آسیب سخت افزاری است. افراد عادی نیز قادر به تعمیر سخت افزار نیستند و نیاز به نیروی متخصص دارند. موارد مهمی مانند سازگاری قطعه با دیگر قطعات، عدم گلوگاه سخت افزاری، سازگاری‌های فرکانسی و حتی سازگاری با مادربرد باید بررسی شود. برای مجموعه‌های گسترده، تعویض کامپیوترها جهت خرابی و یا قدیمی شدن، منطقی به نظر نمی‌رسد. اما به سرعت نسخه‌های ویندوز تغییر می‌یابند. برای نصب و راه­‌اندازی ویندوز و نصب برنامه‌های جدید نیاز به حداقل سخت افزار داریم. از سوی دیگر تعویض قطعه، به ازای هر کامپیوتر هم شامل هزینه می‌شود. به همین دلیل تکنسین‌های احیا کامپیوتر اول به صورت نرم افزاری، پی سی شما را ملاحظه می‌کنند. به طور کلی این خرابی را نمی‌توان بر طرف نمود اما می‌شود کاهش داد. با جایگزینی مینی پی سی‌ها می‌توان از این آسیب‌ها جلوگیری کرد. مینی پی سی‌هایی مانند زیروکلاینت به دلیل عدم وجود هارد، رم و فن خرابی کمتری دارند. در نتیجه هزینه­ کمتری را هم برای خرابی مینی پی سی‌های خود متحمل می­شوید.

مینی پی سی‌هایی از نوع زیرو کلاینت، نیازی به تعویض در مدت زمان کوتاهی ندارند. یکی از دلایل عدم تعویض پی سی‌ها می‌تواند خرابی کمتر مینی کامپیوترها نسبت به کامپیوترها باشد. در این حالت برای ارتقاء سیستم خود کافی است فقط سرور خود را تعویض نمایید. جالب است بدانید که عمر مفید مینی کامپیوترها سه برابر کامپیوترها می‌باشد. بنابراین هیچ وقت برای جلوگیری از هزینه‌های اضافه دیر نیست.

مطالب مرتبط