مقالات کلاینت مال

پشتیبانی در مینی پی سی

پشتیبانی در مینی پی سی

پشتیبانی در مینی پی سی

امروزه با گسترش مشاغل در اکثر حرفه ها، به حمایت متخصصین در ابعاد مختلف نیاز داریم. از نیروهای متخصصین به منظور پشتیبانی می‌تواند مینی پی سی یا کامپیوترهای کوچک باشد. اما در سازمان‌های بزرگ و دولتی به چه تعداد نیروی پشتیبان نیاز دارید؟

مهندسین در سازمان‌ها و شرکت‌ها برای پشتیبانی از سیستم‌های کامپیوتری صرف موارد بسیار مهم‌تری در شرکتتان می‌شود.

هر سازمانی به فردی نیاز دارد که بتواند در کامپیوتر و کامپیوترهای کوچک مهارت پیدا کند. این افراد به کارمندان کمک می کنند تا بهتر از رایانه استفاده کنند. در صورت بروز خطا یا درخواست جدید، کارکنان به کارشناسان مراجعه خواهند کرد. بنابراین، این مهندسان باید توانایی درک سیستم های پیچیده را داشته باشند. پشتیبان‌های کامپیوترها نقش‌هایی دارند. یکی از این کارها نصب مجدد نرم افزار سرور و…  است.

تین کلاینت

نرم افزار در مینی کامپیوتر

مشکلات نرم افزاری در رایانه ها بسیار رایج است. در سازمانی با 100 کامپیوتر، چندین نفر باید همزمان با هم کار کنند. در غیر این صورت زمان زیادی تلف می‌شود. این زمان می‌تواند خسارت مالی جبران ناپذیری به کارفرما وارد کند. این مقاله سعی دارد اتلاف وقت و انرژی شما را حل کند. مینی کامپیوترها یکی از محبوب ترین فناوری‌های امروزی در جهان هستند.

رایانه های کوچک به نوعی بار مسئولیت هایی را که منجر به اتلاف وقت می شود کاهش می دهند. دلیل اصلی کامپیوترهای کوچک MTBF (میانگین زمان بین خرابی ها) است. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار کاهش نیروی مورد نیاز برای پشتیبانی است. آخرین دلیل بار کم در رایانه های کوچک، کاهش تعداد نصب است. اطلاعات MTBF را می توانید با مراجعه به مقاله فارسی در مورد عملکرد بدون نقص مطالعه کنید. در ادامه به دلایل دیگر پشتیبانی قوی از کامپیوترهای کوچک می پردازیم.

کاهش تعداد کارکنان برای پشتیبانی از مینی پی سی

کامپیوترها به دلیل وجود قطعات متحرک سریعتر از کامپیوترهای کوچک و مینی پی سی‌ها از کار می افتند. مشکلات در بسیاری از قسمت‌های کیس می‌تواند باعث اختلال در عملکرد سایر قسمت‌ها، مانند نویز در کامپیوتر شخصی شود. این صداها کم کم در کیس‌های سنتی در حال افزایش هستند. گاهی اوقات افزایش صدا هشدار یک نقص فنی در رایانه شخصی است. در این صورت اطلاعات هارد درایور باید جابجا شود زیرا ممکن است آسیب ببینند. در این هنگام خود نرم افزار به سیستم دستور می دهد تا داده ها را متوقف کند. در این حالت هارد کامپیوتر شناسایی نمی شود.

این مشکل در نهایت می‌تواند ضرر مالی زیادی به شما وارد می کند. در این بین برخی از تین کلاینت ها (کامپیوترهای کوچک) هارد دیسک یا قطعه متحرک ندارند. در نتیجه امکان ضربه زدن به هارد دیسک وجود ندارد. میانگین عمر مفید مادربرد 50000 ساعت است.

اما برای مینی پی سی ها از نوع زیروکلاینت، این قطعات وجود ندارند. بنابراین رایانه‌های کوچک‌تر می‌توانند طول عمر بیشتری داشته باشند و زمان خرابی کوتاه‌تری داشته باشند. برای سایر سازمان های بزرگ، نیازی به استخدام چند متخصص برای تعمیر رایانه خود ندارید. با خرید یک کامپیوتر کوچک، مهندسان می توانند انرژی خود را برای کارهای با کارایی بالا استفاده کنند. بنابراین خرید مینی کامپیوتر بسیار ارزانتر از کامپیوتر و کیس‌های سنتی است.

مطالب مرتبط