تکنولوژی, مقالات کلاینت مال

کاهش هزینه ها با تین کلاینت‌ها

تین کلاینت HP t430

مینی کامپیوتر چیست؟

در این مقاله به موضوع کاهش هزینه ها با تین کلاینت‌ها می پردازیم. مینی کامپیوترها که به آن‌ها مینی پی سی و کامپیوتر کوچک نیز گفته می‌شود، همان کاربری کیس‌ها را با سرعت بیشتر و کاربری قوی‌تر دارند.

 

مینی کامپیوترها، اصطلاحا همان کامپیوترهای کوچک هستند. ابعاد مینی کامپیوترها، بسیار کوچک و باور نکردنیست. طوری که به اندازه خط کش 20 cm هستند.

مینی کامپیوترهاهمچین وزن‌شان از 400 گرم هست تا وزن  1 Kg! این موضوع خود تکنولوژی را در مینی کامپیوترها به ما نشان می‌دهد.

کاهش هزینه ها با تین کلاینت‌ها

امروزه ثابت شده است که برای ما مینی کامپیوترها، دارای مزیت‌های زیادی نسبت به همان کامپیوترهای معمولی یا کیس‌ها دارند. مزایا‌های مینی کامپیوترها فراوان هستند و از جمله آن‌ها می‌شود به تفاوت‌های قیمت و هزینه‌ها اشاره نمود. ولیکن همه چیز در تفاوت قیمت خلاصه نمی‌شود. این تفاوت‌ها را با کیس‌ها منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود را نیز در ادامه کامل توضیح داده‌ایم.

طوری که، با استفاده از کامپیوترهای کوچک یا مینی کامپیوترها و تین کلاینت‌ها، به جای کیس قطعا به نفع ما خواهد شد.

تفاوت‌ هزینه‌ها در کامپیوترهای کوچک:

با مقایسه‌ای برای مصرف برق در کامپیوترهای کوچک و مینی کامپیوترها و همچنین تین کلاینت‌ها با کیس‌های معمولی و کامپیوترها داشته باشیم، به مواردی در جدول اشاره می‌کنیم:

مقایسه مینی کامپیوتر­ها نسبت به سایر انواع رایانه‌ها:

مزیت تین کلاینت کیس سنتی
عمر مفید (و کارکرد بدون خطا) 12 سال 6 سال
هزینه خرید R  ریال R 2 ریال
برق مصرفی(و هزینه نگهداری) 12 وات 500 وات
فضای اشغالی(و زیبایی) 0/5 لیتر 30 لیتر

همان‌گونه که ملاحظه می‌کنید، هزینه قیمت تین کلاینت‌ها به نسبت کیس‌های سنتی شامل تفاوت زیادی هستند. قیمت کیس‌ها، همان‌طور که مشاهده می‌کنید دو برابر تین کلاینت‌ها است.

مصرف برق در مینی پی سی ها:

از سوی دیگر، موردی که به کاهش قیمت‌ها و هزینه‌هایتان کمک می‌کند؛ میزان برق مصرفی در تین کلاینت‌ها است. به این گونه که، مینی کامپیوترها و کامپیوترهای کوچک 12 وات برق مصرف می‌کنند!! که اتفاق بسیار ارزنده‌ای است. در مقایسه با آن‌ها، کیس‌ها را مشاهده می‌کنید. مصرف برق در کیس‌ها به 500 وات می‌رسد. تفاوت برق مصرفی را مانند تفاوت در قیمت می‌بینید که به چه صورت است.

در نهایت، می‌بینید که با این انتخاب، چه تفاوتی در محیط کاری شما ایجاد خواهد شد. از هزینه‌ها و قیمت گرفته تا برق مصرفی و .. .

قطع برق minicomputer:

اگر موضوع برق مصرفی را در قطع و وصلی‌هایی که این روزها مکررا شاهدش هستیم را نیز در نظر بگیریم، باعث می‌شود مواردی را به آن اشاره کرد. من جمله:

  • برق مصرفی در کیس‌ها بسیار بالاست. طوری که اگر با نوسانات موجود برق کیس بسوزد، پاور آن آسیب می‌بیند، که پاور نیز در کیس شامل هزینه بالایی است.
  • از طرفی نوسانات برق در مینی کامپیوترها به قطعه‌ای مانند پاور آسیب نمی‌رساند، زیرا تین کلاینت‌ها دارای آداپتور هستند که آداپتور بسیار کم مصرف می‌باشد و حتی نیاز به محافظ نیز ندارند.
  • اگر نوسانات در کیس داخلی باشد هم ممکن است به مادربرد در کیس آسیب برساند.
  • اما در مینی کامپیوترها، اگر نوسانات داخلی باشد، به آداپتور آسیب می‌زند که آسیب به آداپتور نیز لطمه‌ای به مینی کامپیوتر و تین کلاینت نمی‌زند.

تهیه UPS در مینی pc:

یا حتی کاهش هزینه، تهیه UPS را نیز شامل می‌شود. برای تهیه UPS، برای مثال، اگر بخواهیم UPS برای کیس تهیه کنیم، مصرف برق در آن‌ها به 500 وات می‌رسد، همین دلیل UPS گرانی را باید برای کیس‌ها تهیه کنیم.

برای مینی کامپیوترها، به دلیل مصرف برق کمی که دارند ما نیازی به UPS با قیمت بالا نداریم که با مبلغی مانند 10 الی 12 میلیون می‌توانیم UPS را تهیه کنیم.

عمر مفید کامپیوتر کوچک:

از طرف دیگر، عمر تین کلاینت‌ها و کیس‌ها با هم تفاوت دارند. به این گونه که تین کلاینت‌ها، به طور متوسط 12 سال عمر کاربردی و مفید دارند. که البته عمر مفید این تین کلاینت‌ها، به صورت کارکرد 24 ساعته است.

در حالی که عمر و کارکرد مفید کیس‌ها به طور متوسط 6 سال است. به این صورت که با خرید تین کلاینت یا کامپیوترهای کوچک، می تواند کارایی دو کیس، یا عمر مفید 2 کیس را دارا هستند.

امیدواریم که در مقاله حاضر، به شما این کمک را بکنیم تا بتوانید انتخابی بهتر و همچنین منطقی تر را داشته باشید.

کلمات مرتبط

بهترین تین کلاینت، تفاوت تین کلاینت و مینی پی سی، راهنمای خرید تین کلاینت، فروش مینی کامپیوتر صنعتی، قطعات تین کلاینت، راهنمای خرید مینی کیس استوک، قیمت مینی کامپیوتر اچ پی، نصب ویندوز روی تین کلاینت، دانلود نرم افزار تین کلاینت، ویندوز مخصوص تین کلاینت، راه اندازی زیرو کلاینت، تین کلاینت چیست، آموزش نصب کلاینت، راهنمای خرید تین کلاینت، بهترین تین کلاینت، قیمت مینی کیس core i5، مینی کامپیوتر اینتل، قیمت مینی کیس hp دیجی کالا، قیمت مینی کیس i5

مطالب مرتبط