مقالات کلاینت مال

مینی کامپیوتر چیست؟

مینی کامپیوتر چیست

مینی کامپیوتر چیست؟

مینی کامپیوترها، کامپیوتری است بین یک میکرو کامپیوتر و یک کامپیوتر مرکزی است. در گذشته، چنین دستگاه‌هایی رایانه‌های جداگانه‌ای بودند، مناسب برای مشاغل کوچک و متوسط ​​که نسبت به رایانه‌های کوچک‌تر به قدرت و حافظه بیشتری نیاز داشتند، اما به منابع ارائه شده توسط کامپیوترهای بزرگتر نیاز نداشتند. اخیراً این اصطلاح اغلب برای سرورهایی استفاده می‌شود که بخشی از یک شبکه بزرگتر هستند. در این مقاله به بررسی مینی کامپیوتر ها می پردازیم و به این پرسش پاسخ می دهیم که مینی کامپیوتر چیست؟

در سال‌های اولیه فناوری رایانه، سلسله مراتب اندازه‌ها و انواع رایانه‌ها برای تعریف سطح عملکرد مورد نیاز برای انواع مختلف برنامه‌ها استفاده می‌شد. این استانداردها بین سیستم های به هم پیوسته‌ای هستند که کم و بیش خودکار هستند و پیکربندی‌های موازی که می‌توانند شبکه بزرگی از کامپیوترهای متصل به هم را پشتیبانی کنند و وظایف مختلفی را به طور همزمان انجام دهند. مینی کامپیوتر در لیست رتبه بندی کمی پایین تر است زیرا دستگاهی محدود در نظر گرفته می‌شد.

ساختار اصلی مینی کامپیوتر

این یک سیستم کامپیوتری ساده بود که کارهایی مانند پردازش امور مختلف را انجام می‌داد. کامپیوتر مجهز به پایانه‌ای بود که می‌توانست اجزایی مانند چاپگرها و سیستم ها را به هم متصل کند، اما اغلب سخت افزار یا نرم افزاری برای نفوذ دستگاه به یک شبکه بزرگ نداشت. ولی، اگر نیازی به استفاده از برنامه‌های کاربردی جامع یا تعامل با سایر سیستم‌ها نباشد، سیستم اغلب کافی بود.

مینی کامپیوتر

با گذشت زمان، این ایده منسوخ شده است. با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از وظایف که قبلا کامپیوترهای بزرگ و قدرتمندتری بودند، توسط کامپیوترهای محل کار امروزی به عهده گرفته شده است. چارچوب کلی هنوز در حال استفاده است، اگرچه هدف و عملکرد آن‌ها تا حد زیادی به نقش سرور اصلی در پشتیبانی شبکه محل کار مرتبط است. همچنین، مینی کامپیوتر به یک سرویس مناسب برای بسیاری از شبکه‌های داخلی کوچک تبدیل شده است.

كامپيوترهاي كوچك به گونه اي طراحي و توسعه يافته اند كه مي توانند در صنايع مختلف و كاربردهاي مختلف دفاتر مورد استفاده قرار گيرند.

کامپیوترهای کوچک در سازمان‌ها

به طور معمول به دلیل فضای کم و محدود در سازمان‌ها، ادارات و بانک‌ها از این گونه دستگاه‌ها استفاده زیادی می‌شود. در ادارات و موسسات مختلف مانند بانک‌ها و مشاغل دیگر، کارمندان برای انجام کار به تجهیزات بسیار سریعی نیاز دارند که البته فضای کم موجود برایشان بسیار مهم است.

در چنین مواقعی ممکن است از یک کامپیوتر کوچک استفاده کنند که فضای کمتری را در اتاق یا سالن اشغال می کند. مدل های مینی پی سی برند دل 5060 و کامپیوتر کوچک دل  7020 بیشتر در ادارات و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این دو برند یکی از بهترین مینی کامپیوترها و تین کلاینت‌های بازار هستند. Thin Client Dell Wyse 5060 معمولاً کاربردها و امکانات بهتری در محیط اداری دارند. سرعت کار Wyse 5060 نیز بسیار بالاست و برق بسیار کمی مصرف می کند. این ابزارها می توانند به راحتی با ویندوز 10 سازگار باشند و می توانید نرم افزار مورد علاقه خود را با به روز رسانی نصب کنید.

به طور طبیعی، آلودگی صوتی یکی از شایع‌ترین علل استفاده از رایانه های کوچک در محیط های شرکتی و اداری مانند بانک ها است. مینی پی سی های دل وایز 5060 عملکرد آرامی دارند که باعث محبوبیت آنها در محیط های تجاری شده است. کاربران حتی می توانند پس از خرید این مدل دستگاه، دستگاه و رم خود را آپدیت کنند.

استفاده از مشتریان در ادارات و موسسات بسیار فراگیر شده است، امروزه تمامی ادارات از این وسایل در مکان های مختلف استفاده می شود. از تین کلاینت‌های مذکور اغلب در بخش های اداری، روابط عمومی، حسابداری و … استفاده می شوند.

مطالب مرتبط