تکنولوژی, مقالات کلاینت مال

مینی کامپیوتر چیست؟ انواع مینی کامپیوترها کدامند؟

مینی کامپیوتر چیست

مینی کامپیوتر چیست؟ انواع مینی کامپیوترها کدامند؟

انواع مینی کامپیوترها، کامپیوترهای کوچک هستند. همان کارکرد کیس‌های معمولی را دارند. اما با مزیت‌های بیشتر از کیس‌ها هستند.

مینی کامپیوترها نوعی کامپیوتر هستند. دارای اکثر ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک کامپیوتر بزرگ هستند. از نظر اندازه فیزیکی نیز کوچک تر هستند.

مینی کامپیوترها، به اندازه یک کتاب هستند. در نتیجه، دیگر خبری از شلوغ بودن میزکار و محیط کاری نیست. زیرا به راحتی در پشت مانیتورتان نصب می‌شوند.

اگرچه  که از لحاظ ابعاد کوچک تر از کامپیوترهای اصلی یا ابررایانه‌ها هستند. اما رایانه های کوچک قدرتمندتر از رایانه‌های شخصی هستند.

مینی کامپیوترها یا کامپیوترهای کوچک، حاوی یک یا چند پردازنده هستند. این قابلیت، توانایی‌ای ایجاب می‌کند که از چند پردازش و کار به طور همزمان پشتیبانی کنند. همچنین به طور کلی این مینی کامپیوترها در برابر حجم کاری زیاد بسیار مقاوم هستند. به طوری که عمر مفید این مینی کامپیوترها به این صورت است که توانایی کار بیست و چهار ساعت را در شبانه روز دارند.

بهترین مینی کامپیوترها کدامند؟

در دنیای امروز، افراد خواهان سبک‌تر شدن و سریع‌تر شدن امور و فناوری‌ها و اطلاعات هستند. به همین منظور، تکنولوژی هم به این سمت در حرکت است. فناوری روز به روز در حال کوچکتر شدن حجم و سریع‌تر پیش رفتن است. به همین جهت در زمینه کامپیوترها نیز ما شاهد ظهور مینی کامپیوترها هستیم.

مینی کامپیوترها، به چند دسته تقسیم می‌شوند. شامل: تین کلاینت‌ها، زیروکلاینت‌ها و آل این وان‌ها هستند. در این مقاله به اختصار در مورد آن‌ها توضیح می‌دهیم.

تین کلاینت چیست؟

انواع مینی کامپیوترها

تین کلاینت‌ها نوعی از مینی کامپیوترها هستند. ویژگی بارز آن‌ها مستقل بودن آن‌هاست. به این معنا که دیگر نیازی به سروری ندارند. همچنین برای انجام کارها و خود مستقلا امور را پردازش می‌کنند.

تین کلاینت‌ها بسته به کانفیگی که مشتریان خواهان آن هستند، به مشاغل کوچک و متوسط ​​کارایی مناسبی دارند.

بهترین تین کلاینت‌ها کدامند؟

به عنوان بهترین تین کلاینت‌ها می توان اشاره کرد به تین کلاینت‌های:

تین کلاینت Dell Wyse 5070، که دارای  پردازنده مرکزی Intel Pentium چهار هسته ای است. دارای فرکانس 1.5 گیگاهرتز (برست تا 2.8گیگاهرتز). حافظه رم قابل پشتیبانی هم دارای دو اسلات حافظه رم DDR4 است. پشتیبانی آن نیز تا 64گیگابایت است. و با حافظه داخلی: SSD M.2.

تین کلاینت Dell Wyse 5060، که دارای پردازنده مرکزی AMD چهار هسته ای است. دارای فرکانس 2.4 گیگاهرتز است. حافظه رم قابل پشتیبانی نیز دارای دو اسلات حافظه رم DDR3L است. پشتیبانی آن نیز تا 16 گیگابایت است. و با حافظه داخلی: SATA SSD و SATA HDD.

زیروکلاینت چیست؟

زیروکلاینت‌ها نیز به عنوان دسته‌ای از مینی کامپیوترها و تین کلاینت‌ها شناخته می‎‌شوند. تفاوت‌هایی نیز از آن‌ها دارند. به عنوان مثال، زیروکلاینت‌ها ماهیتا وابسته هستند. زیروکلاینت‌ها از خود رم و هاردی ندارند و از رم و هارد سرور استفاده می‌کنند. به همین خاطر، این موضوع می‌تواند خود نقطه مثبتی برای زیروکلاینت‌ها باشد. به این معنی که زیروکلاینت‌ها می‌توانند سرعت بیشتری نیز داشته باشند. زیرا از هارد، پردازشگر و رم سرور که با حجم بالاست استفاده می‌کنند.

به همین دلیل در زیروکلاینت‌ها، چون آن‌ها منابع خود را از سرورها می‌گیرند، میزان خرابی آن‌ها نیز بسیار کمتر از سایر کامپیوترها می‌شود. و در نتیجه قیمت آن‌ها نیز به دلیل خصیصه زیرو بودن بسیار پایین‌تر است.

بهترین زیروکلاینت‌ها کدامند؟

زیروکلاینت 5030

مانند زیروکلاینت Dell Wyse 5030، که دارای  پردازنده مرکزی Teradici 2321 PCoIP است. حافظه رم قابل پشتیبانی آن 512MB DDR3 است. دارای فرکانس 1333MT/s (جهت استفاده از حافظه رم سرور) است. حافظه داخلی این زیروکلاینت 32 مگابایت است و حافظه فلش برای ذخیره فریمور زیروکلاینت است.

زیروکلاینت Dell Wyse 3010، دارای پردازنده مرکزی Marvell ARMADA است. با فرکانس 1 گیگاهرتز است. حافظه رم قابل پشتیبانی آن، رم DDR3 است. پشتیبانی تا 1 گیگابایت نیز دارد. از نظر حافظه داخلی نیز، این زیروکلاینت فاقد حافظه ذخیره سازی می باشد. حافظه ذخیره سازی سمت سرور به کاربران اختصاص داده می شود.

آل این وان‌ چیست؟

زیرو کلاینت 5060 دل وایز

دسته‌ای دیگر از مینی کامپیوترها شامل آل این وان‌ها می‌شود. با عنوان کامپیوترهای همه کاره نیز شناخته می‌شوند.

همان طور که از نام آن مشخص می‌شود. آل این وان‌ها تکنولوژای جدید و به روز هستند. تمام نیازهای شما را به یک سیستم رفع می‌کنند. آل این وان‌ها، فاقد کیس هستند. قطعات آن‌ها، پشت مانیتور تعبیه شده است. به همین خاطر آل این وان‌ها بسیار مناسب برای محیط‌های کاریست که فضای کمی دارند. زیرا بسیار جمع و جور هستند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند.

از جمله آل این وان‌های موجود در بازار:

آل این وان‌ تین کلاینت Dell Wyse 5040، که با پردازنده مرکزی: AMD است. دارای دو هسته ای و با فرکانس 1.4 گیگاهرتز است. حافظه رم قابل پشتیبانی این آل این وان نیز رم DDR3 و پشتیبانی تا 8 گیگابایت است. حافظه داخلی آن نیز SATA SSD و SATA HDD است.

آل این وان‌ زیروکلاینت HP t310، که دارای  حداکثر کارایی در گرافیک به کمک پروتکل PCoIP  است.

منبع:

shorturl.at/fgkqD

https://bit.ly/3pKP2Sz

https://cutt.ly/xRGJPOr

مینی کامپیوتر ترب، مینی کامپیوتر مشهد، مینی کامپیوتر برای بازی، مینی کامپیوتر چیست، ساخت مینی کامپیوتر، سایت مینی کامپیوتر، مینی کامپیوتر i7، قیمت مینی کیس، قیمت مینی کیس hp، مینی کیس دیجی کالا، مینی کامپیوتر صنعتی، قیمت مینی کیس core i5، مینی کامپیوتر اینتل، قیمت مینی کیس hp دیجی کالا، قیمت مینی کیس i5، قیمت مینی کیس استوک، مینی کیس hp core i5، قیمت مینی کیس hp 8300، نصب ویندوز روی تین کلاینت، دانلود نرم افزار تین کلاینت، ویندوز مخصوص تین کلاینت، راه اندازی زیرو کلاینت، تین کلاینت چیست، آموزش نصب کلاینت، راهنمای خرید تین کلاینت، بهترین تین کلاینت، راهنمای خرید تین کلاینت، نصب ویندوز روی تین کلاینت

مطالب مرتبط