مقالات کلاینت مال

کاربرد زیروکلاینت در دانشگاه‌ها در دوران کرونا

کاربرد زیروکلاینت در دانشگاه‌ها در دوران کرونا

کاربرد زیروکلاینت در دانشگاه‌ها در دوران کرونا

با به وجود آمدن شرایط بحرانی در این روزهای کرونا، تکنولوژی‌های جدید توانسته در این بحران و دورکاری دانشجویان و اساتید کمک شایانی کند. از جمله تکنولوژی جدید در این راستا مینی کامپیوترها هستند به ویژه زیروکلاینت.

انقلاب رایانه‌ای مدت‌ها پیش در زمینه آموزش آغاز شده بود و یافتن یک موسسه آموزشی بدون استفاده از رایانه‌ها چندان آسان نیست. رایانه با ارائه مجموعه ای از اطلاعات در زمان واقعی از طریق اینترنت و جلسات تعاملی، آموزش‌های مجازی و سایر کمک‌های آنلاین، به دانشجویان کمک می‌کند تا بهتر یاد بگیرند و درک کنند. اساتید با استفاده از منابع بی پایان وب و مطالب آنلاین، خودآموزی و سایر کارها مانند ارزیابی ، ورودی های نمره ، تهیه طرح درس، ارتباط با ​​دانش آموزان، همکاران و مدیریت، از استفاده از رایانه بهره مند می شوند.

ما می‌توانیم روش‌های آموزش و یادگیری را در اتاق‌های رایانه دانشگاه، مراکز و موسسات آموزش کامپیوتر، اتاق‌های کنفرانس و اکثر اتاق‌های آموزش شرکتی مشاهده کنیم. اگرچه تا حد زیادی مفید است، مشکلات این رایانه ها هر روز پیچیده تر می‌شود و در نهایت افزایش می یابد. هزینه تعمیر و نگهداری بزرگ می شود.

زیروکلاینت
زیروکلاینت

معایب کامپیوترهای سنتی

1- رایانه‌های شخصی سنتی را نمی‌توان به طور مرکزی مدیریت کرد.
2- سیستم کامپیوتری دانشگاه همیشه در برابر ویروس‌ها آسیب پذیر است.

3- کارهای بی پایان برای ارتقاء برنامه، وصله‌های سیستم عامل، تعمیر و نگهداری ضد تهدید وجود دارد.

4- آموزش سنتی رایانه اغلب هزینه‌های اولیه تهیه سخت افزار و نرم افزار بالا را دارد و تجهیزات سخت افزاری دارای چرخه کوتاه و جایگزینی سریع است که فشار زیادی را به همراه دارد و منابع را برای سازمان هدر می دهد. از سوی دیگر، دانشچویان برای رایانه‌های شخصی با پیکربندی بالا استفاده می کنند. در حقیقت ، میزان استفاده از رایانه شخصی کمتر از 15 است و میزان استفاده از منابع بسیار پایین است ، که واقعاً هدر دادن منابع است.

5- رایانه‌های شخصی محیط آموزشی را با سر و صدای فن و انتشار تابش‌های زیاد آلوده می‌کنند و آنها را به محیطی پر سر و صدا و شلوغ با کیفیت پایین تبدیل می‌کنند. این بر کارایی یادگیری و سلامت دانشجویان تأثیر می گذارد.

زیروکلاینت

راه‌حل

زیروکلاینت، یک روش خلاقانه برای محاسبه رومیزی با تغذیه چندین کاربر تنها با یک کامپیوتر میزبان ارائه می دهد. دستگاه‌های سرویس گیرنده زیروکلاینت هیچ قطعه متحرک و سخت افزاری برای پردازش یا ذخیره‌سازی ندارند.

تمام پردازش و ذخیره‌سازی در رایانه میزبان انجام می شود. از این رو، نیازی به نصب درایورهای محلی و هیچگونه مجوز نرم افزار و هزینه و به روزرسانی برای زیروکلاینت نیست. زیرا آن‌ها فقط به عنوان دستگاه‌های ورودی و خروجی عمل می کنند. هدایت USB، مدیریت متمرکز مدیران فناوری اطلاعات می توانند دستگاه‌های نقطه پایانی و کاربران را به صورت متمرکز و به سادگی در سمت سرور از طریق کنسول جلویی پیکربندی، نظارت و مدیریت کنند. کمپانی‌های مطرحی همچون دل و اچ پی اقدام به تولید زیرکلاینت کرده‌اند.

فواید

1- از نظر هزینه، هزینه‌های اولیه خرید را در مقایسه با رایانه‌های شخصی کاهش می دهد.

2- عملکرد دسکتاپ کاربران نهایی با میزبان مشترک سازگار است و حتی پس از سال‌ها کارکردن ، تجربه دسکتاپ را بهبود میبخشد.این کار مدیریت سیستم عامل رومیزی و مجموعه‌ای از برنامه‌ها را برای همه کاربران به جای هر کاربر، تا حد زیادی به حداقل می‌رساند.

3- هزینه‌های نگهداری نرم افزار را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
4- زیروکلاینت،  زباله و سر و صدای کمتری تولید می‌کند و یک محیط یادگیری آرام ایجاد می‌کنند. اندازه آن‌ها کوچک است و به طور موثر فضای دسکتاپ را ذخیره می کند.
5- اساتید می‌توانند میز کار دلنشجویان را بر روی میزبان نظارت کرده و از راه دور از میزبان پشتیبانی کنند. آن‌ها می‌توانند مشکلات مربوط به دانشجویان را حل کرده و به آنها کمک کنند.

این ویژگی به ویژه در دوران کرونا از اهمیت زیادی برخوردار است. دانشجویان می‌توانند در خانه برای ارایه

پروژه‌های خود با اساتید در ارتباط باشند.

زیروکلاینت

مراحل اجرا

دستگاه‌های سرویس گیرنده، زیروکلاینت را به مانیتور، دستگاههای جانبی USB متصل کرده و سپس از طریق کابل شبکه به سوئیچ LAN متصل شوید.
وصله چند کاربره ، درایور USB و سایر برنامه های مورد نیاز را روی میزبان نصب کنید.
ایجاد حساب کاربری با سرور
با حساب‌های کاربری ایجاد شده وارد شوید و آماده کار بر روی زیروکلاینت باشید.

مراحل اختیاری

می‌توانید سیستم‌ها و دسکتاپ‌ها را به طور خاص پیکربندی کنید. می‌توانید تصویر زمینه تم را تغییر دهید، آیکون‌های دسکتاپ و مجوزهای تغییر آیکون را تنظیم کنید و به همه کاربران اجازه دهید از تصاویر پس زمینه تم یکپارچه و آیکون‌های دسکتاپ استفاده کنند.
می‌توانید نقاط بازیابی یا تصاویر پشتیبان سیستم را در صورت درخواست از طریق سیستم‌های ویندوز یا نرم افزارهای بازگردانی شخص ثالث برای بازیابی خودکار یا بازیابی در صورت وقوع فاجعه ایجاد کنید.
می‌توانید چندین سیستم عامل و سیستم‌، نرم افزار و پیکربندی مربوطه را بر اساس سناریوهای مختلف دوره نصب کنید. هنگامی که میزبان مشترک شروع به کار می‌کند، می‌توانید الگوی سیستم مربوطه را انتخاب کنید تا شرایط مورد نیاز دوره‌های مختلف در یک کلاس درس را برآورده کند.

با توجه به شرایط بحرانی کرونا در عصر حاضر به نظر میاد فناوری‌های جدید بسیار کارآمد هستند.

منبع: https://bit.ly/2ZGRqPs

https://bit.ly/2ZGRqPs

https://tinyurl.com/2eanptja

کاربرد زیروکلاینت، زیرو کلاینت، قیمت زیرو کلاینت، مینی کیس، مینی کیس استوک، مینی کیس hp، مینی کیس چیست، کیس استوک گیمینگف کامپیوتر کوچک ایسوس، کیس دست دوم، مستر استوک، کیس اسمبل شده، Minicomputer ir، کیس مینی استوک، Dell Wyse D200، قیمت زیرو کلاینت، Zero client vs thin client

مطالب مرتبط