تکنولوژی, مقالات کلاینت مال

فضای کامپیوتر و بیش از 50 سال بازی

فضای کامپیوتر و بیش از 50 سال بازی

آنچه امروزه صنعت چند میلیارد پوندی است، به عنوان یک ماشین بازی محقر شروع شد که توسط گروهی از دانشجویان کالج در سال 1971 ایجاد شد.
قبل از آن، بازی‌های برای گروه‌های کوچک در محوطه‌های فناوری دانشگاه یک سرگرمی شگفت انگیز بود، اما در سال 1971، نولان بوشنل، دانشجوی دانشگاه یوتا، با جیم استین، محقق دانشگاه استنفورد، همکاری کرد تا یک بازی بسازد.

فضای کامپیوتر و بیش از 50 سال بازی
بازی کامپیوتر

هر دو بازیکن بازی ای به نام Spacewar! بودند که در آزمایشگاه دانشگاه اجرا می‌شد. از تجربه نولان در کار در پارک‌های تفریحی ،این دو پتانسیل ساخت نسخه بازی از یک بازی ویدیویی را داشتند.
پس از چندین سال کار بر روی آن، آن‌ها با Nutting Associates ، یک شرکت بازی سازی، متحد شدند. بازی آن‌ها، Computer Space ، برای اولین بار برای آزمایش فیزیکی در آگوست 1971 منتشر شد.

دهه 1970 تولد بازی

پس از انتشار Computer Space، بازی‌های بیشتری در طول یک دهه تولید شد. معروف‌ترین آن Pong بود که با وجود استانداردهای امروزی بسیار ابتدایی، اما به طور گسترده یکی از مشهورترین آن‌ها آرکید تاریخ محسوب می‌شود. عنوان آتاری با فروش 35000 دستگاه در سراسر جهان ادامه یافت.

این دهه همچنین شاهد انتشار Space Invaders بود که در سال 1978 در ژاپن فرود آمد. در طول یک سال، 60،000 دستگاه به ایالات متحده راه یافته بودند.
مدتی طول می‌کشد تا بازی‌های خانگی پیشرفت کنند، اما این پایه و اساس آن را ایجاد کرد، به طوری که آتاری نسخه‌ای از پونگ را که می‌تواند در خانه در سال 1975 پخش شود منتشر کرد. متل همچنین در سال 1979 یک کنسول بازی دستی به نام Intellivision ساخت.

دهه 1980 اوج بازی‌ها

دهه 1980 مترادف با تصاویر بازی‌های سرگرمی بسته بندی شده با نور نئون است و درست است، زیرا دهه‌ای بود که ما را با تتریس، Pacman ، که پرفروش ترین بازی تمام دوران و خانم Pac بود، به ارمغان آورد.
نینتندو همچنین از رشد بازی‌ها استفاده کرد. ایجاد طلسم‌های نمادین مانند ماریو.
اما این دهه تقریباً شاهد نابودی صنعت در حال تغییر سریع، در سقوط بازی‌های ویدئویی در سال 1983 بود.

اشباع بازار و کاهش علاقه به بازی‌های خانگی درآمد 3.2 میلیارد دلار (#163 ؛ 2.3 میلیارد) در سال 1983 به 100 میلیون دلار در سال 1985 کاهش یافت. با این حال، بعداً در همان سال با عرضه نینتندو NES، که 61.9 میلیون فروخته شد، محبوبیت دوباره افزایش یافت. دهه 1990 مبارزه، کنسول‌ها و جنجال
با بهبود گرافیک و کنسول‌ها، اکنون ظاهر بهتری دارند. این پیشرفت در Mortal Kombat 1992 به بهترین شکل ثبت شد.

خشونت‌های گرافیکی در بازی، خانواده‌های سراسر جهان را شوکه کرد و علیرغم محبوبیت بازی‌، به مجلس سنای ایالات متحده رسید، که توسعه دهندگان میدوی را در سال 1993 به جلسه ای کشاند تا درباره خشونت ویدئویی بحث کنند. این منجر به معرفی رده بندی سنی شد.

این دهه همچنین شاهد انتشار بسیاری از فرنچایزهای معروف از پلی استیشن تا سونیک و وارکرفت بود. اما مهمترین آن دهه Doom بود. این بازی یک سرباز را به تصویر می‌کشد که در مریخ با شیاطین مبارزه می‌کند، و پیشگام تیرانداز اول شخص محبوب ترین ژانر بازی امروز بود که راه را برای امثال Call of Duty و Battlefield هموار کرد.

نسل جدید کامپیوترها، مینی کامپیوترها هم قابلیت بازی دارند. برای اطلاعات بیشتر دیگر مقاله ها را مطالعه کنید.

منبع:

https://bit.ly/3mnXG7A

https://cutt.ly/ORGBs91

https://tinyurl.com/826wfu8

بهترین بازی های ایرانی، دانلود بهترین بازی های کامپیوتر، سبک های گیم، بهترین بازی های ماجراجویی pc، تعریف بازی، بازی برای لپ تاپ، طراحی بازی، بهترین بازی های کامپیوتری 2019، بهترین بازی های تاریخ، بهترین بازی های 2020، بهترین بازی های کامپیوتری تاریخ، بهترین بازی های کامپیوتری 2020، بهترین باز‌ی‌های داستانی، بهترین بازی های کامپیوتری 2018، بهترین بازی های کامپیوتری 2021، بهترین بازی های ۲۰۱۹

مطالب مرتبط