blog

مجازی سازی یا (VDI) چیست؟

مجازی سازی یا (VDI) چیست – مجازی سازی (VDI) روشی جدید برای مدیریت محیط های کاربران را معرفی می کند. مجازی سازی به مدیران IT اجازه می دهد تا میزبان و همینطور کاربران را در بستر مجازی سازی در دیتاسنتر سرور مدیریت داشته کنند. کاربران با استفاده از پروتکل های مختلف از جمله سیتریکس و RDP به دسکتاپ خود دسترسی پیدا می کنند. همچنین بدلیل تمایل بیشتر مدیران آی تی به استفاده از زیروکلاینت در شبکه بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است.

در حالی که در به اشتراک گذاری اطلاعات با سایر مدل ها، مجازی سازی مزایای جدید و قانع کننده زیادی را برای افزایش کارکرد مدیریت، عملکرد و امنیت دسک تاپ / رایانه های کاربر و یا یک زیروکلاینت ارائه می دهد.

مجازی سازی یک راه حل است نه صرفا یک محصول که با ترکیب مزایای محاسبه و تقسیم شده مبتنی بر سرور، باعث بهبود ثبات، عملکرد عالی و مدیریت ساده برای دسکتاپ های کاربران در شرایط مختلف می شود.

مدیریت دسکتاپ های کاربر همیشه چالش هایی را به همراه داشته است. چندین مدل اجرا و انواع مختلفی از نمونه های مدیریتی سعی در مقابله با این چالش ها داشته اند که هرکدام با درجات مختلف موفقیت به نتیجه رسیده اند.

مدل های اجرای مجازی سازی

مجازی سازی در محاسبات، رابطه بین دستگاه کاربر برای مثال یک زیروکلاینت و محل اجرای برنامه، پارامترهای عملکرد و مدیریت محیط کاربر را تنظیم می کند. اجرای برنامه، می تواند بصورت متمرکز، توزیع شده (تقسیم شده) یا اصطلاحا خوشه ای باشد. هر رویکرد مزایا و چالش های منحصر به فردی را که در زیر شرح داده می شود، به ارمغان می آورد.

نرم افزارهای مجازی سازی بسیار متنوع هستند، با استفاده از زیرساخت مجازی VMware و یا سیتریکس و … به طور موثری مشکلات اصلی در رویکردهای مبتنی بر سرور و محاسبات داخل سرور برطرف و حل می گردد.

سرور VMware ESX به چندین کاربری اجازه می دهد تا همزمان با هم با اشتراک منابع سخت افزاری فیزیکی مانند CPU، حافظه، شبکه و ذخیره سازی، به عنوان ماشین مجازی مجزا کار کنند.

این تکنولوژی کاربران را از یکدیگر جدا می کند، سیستم عامل خاص خود را به هر کاربر می دهد، امکان تخصیص منابع را به صورت تک تک فراهم می کند و از کاربران در برابر خرابی برنامه ها و خطاهای سیستمی عملیاتی، ناشی از فعالیت های سایر کاربران محافظت می کند.

با استفاده از ویژگی های سرور ESX و ویژگی های مدیریتی سرور VirtualCenter، مجازی سازی ناسازگاری درایور دستگاه را با سخت افزار کاهش می دهد و یک تفکیک خوب از لیست سخت افزار سازگار (HCL) برای سخت افزار مرکزی سرور ESX انجام می دهد در چنین شرایطی به خصوص اگر از یک زیروکلاینت استفاده گردد، مدیران آی تی با مشکلات کمتری مواجهند.

نوسانات و نامتوازنی های عملکرد با برنامه ریزی CPU مقیاس پذیر سرور و تعادل برنامه مجازی ساز منبع DRS کاهش می یابد.

سرور مجازی سازی ESX می تواند یک ماشین مجازی را بدون توجه به فعالیت های درون سیستم عامل متوقف و دوباره برنامه ریزی کند. این یک اشتراک محکم تر ایجاد می کند که تجربه کاربر را در یک محیط مجازی ساز بهبود می بخشد. بر خلاف محاسبات متمرکز مبتنی بر سرور مرکزی، زیرساخت Virtualization به هر کاربر دسترسی یک ماشین مجازی مستقل برای محاسبات دسکتاپ می دهد.

اجرای Terminal Server، سیتریکس یا هر سیستم عامل چند کاربره به خودی خود نمونه ای از مجازی سازی نیست. VDI با ارائه سیستم عامل خاص خود به هر کاربر، ویژگی های یک مدیریت پایدار و عملکردی که برای استقرار و توسعه دسکتاپ های متمرکز ضروری است، فراهم می کند.

VDI مزایای محاسبات به صورت متمرکز و توزیع شده را با هم به همراه دارد و با تعدادی از ویژگی های منحصر به فرد، گزینه جدیدی را برای مدل رایانه های سنتی ارائه می دهد.

بررسی مزایای مجازی سازی مدل محاسباتی بر روی سرور

مجازی سازی یک مدل محاسباتی جدید مبتنی بر سرور است که با به کارگیری پروتکل های مختلف مثل سیتریکس و … به مزایای مرتبط با استقرار سرور مرکزی دست می یابد. موارد و مزایایی که محاسبات بر روی سرور مشخصات دارند:

امنیت داده: امنیت نگهداری داده ها در مرکز داده را بهبود می بخشد.

کاهش هزینه های سخت افزاری: ادغام و کاهش ارتقای دوره ای ارتقا سخت افزار و تجهیزات، هزینه ها را برای سرور و سیستم کاربران به حداقل می رساند.

مدیریت آسانتر: نصب و اجرای متمرکز برنامه ها را بدون بارگذاری شبکه انجام دهید.

نیروی کار موبایل: دسکتاپ های کاربران قابل حمل هستند – کاربران می توانند با هر دستگاه دیگری از جمله یک زیروکلاینت از هر مکانی به آن متصل شوند.

Resource Pooling: محاسبات انجام شده بر روی سرور، توانایی شرکت و موسسه را در استفاده از منابع به عنوان یک مجموعه مشترک بهبود می بخشد.

در این مقاله به بررسی مفاهیم کلی VDI و مزایای مدل محاسباتی تحت سرور پرداختیم. لازم به ذکر است که متخصصان هوشمند ما در مرکز کلاینت مال آماده پاسخگویی شبانه روزی به سوالات شما عزیزان هستند. همچنین شما می توانید با مراجعه به صفحه زیروکلاینت مینی کامپیوترهای مناسب و سازگار با پروتکل های شبکه خود (PCOIP ،RDP، سیتریکس و …) را انتخاب نمایید و همچنین از مشاورین ما راهنمایی دریافت کنید.

برچسب ها :
  • VDI
  • سرور
  • سیتریکس
  • مجازی سازی
اشتراک گذاری :

مطالب اخیر

با موفقیت به سبدخرید اضافه شد.
توضیحات مربوطه را انتخاب کن
  • تصوبر
  • SKU
  • امتیاز
  • قیمت
  • وضعیت در انبار
  • قابلیت دسترسی
  • اقزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات اضافی
  • سن
  • رنگ
  • جنسیت
  • سایز
برای حذف نوار مقایسه بیرون از کادر کلیک کنید.
مقایسه