تکنولوژی, مقالات کلاینت مال

روبات‌های کشتار ویروس خودکار(هوش مصنوعی) با COVID 19 مبارزه می‌کنند

COVID 19

استیوی معمولاً روزهای خود را در یک جامعه بازنشستگی سرگرم می‌کند. در هر روز، او آواز می خواند، یک گروه رقص را رهبری می‌کند، از ساکنان در مورد روز خود می‌پرسد، یک شوخی دردناک را بهم می‌زند، هر آنچه برای بالا بردن روحیه لازم است.
مانند دیگر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که با یک بیماری همه گیر جهانی روبرو هستند، استیوی مجبور شد مهارت‌های جدیدی را برای کمک به دیگران بیاموزد. اما برخلاف همکارانش، او توانست ظاهر انسان نما 4 اینچی خود را از بین ببرد و با نام “بنفش” راه اندازی مجدد شود، نمونه اولیه یک ربات جدید که دو ابرقدرت را با استفاده از هوش مصنوعی برای حرکت در فضا و نور ماوراء بنفش برای از بین بردن باکتری‌ها و گونه‌های پیچیده ویروسی ترکیب می کند.

COVID 19

مهندسان آکارا به سرعت برای پیوستن به مبارزه با ویروس کرونا حرکت کردند و با اینتل همکاری کردند تا فناوری اصلی استیوی را با هدف کمک به بیمارستان‌ها با تاثیربیشتر به کار گیرند.

Akara ، یک استارتاپ ایرلندی هستند که متخصص در طراحی یاورهای مصنوعی هوشمند برای صنعت مراقبت‌های بهداشتی است.

هوش مصنوعی در طول موج جدید

طیف خاصی از اشعه ماوراء بنفش معروف به UVC از نظر بالینی ثابت کرده است که ویروس‌ها و باکتری‌های پیچیده را از بین می‌برد و در دهه گذشته در بیمارستان‌ها برای فرآیندهای ضد عفونی استفاده می‌شود.
اگرچه هنوز هیچ تحقیق قطعی در مورد اثرات UVC بر ویروس SARS CoV 2 که می‌تواند باعث از بین بردن بیماری COVID 19 شود ، انجام نشده است، اما مطالعات نشان داده است که می‌توان از آن در برابر ویروس های دیگر کرونا مانند SARS CoV 1.1 اشعه UV C استفاده کرد. ساختار مواد ژنتیکی ویروس یا باکتری را تار می‌کند و از تکثیر ذرات ویروسی جلوگیری می‌کند. یافته‌های اولیه از مطالعه اثر UVC در برابر SARS CoV 2 در مرکز بیماری‌ها و مصونیت دانشگاه کلمبیا امیدوار کننده بوده است.

روبات‌های UVC برای پاک سازی بیمارستان‌ها استفاده شده اند ، اما بیشتر آن‌ها برای کار با افراد داخل اتاق طراحی نشده اند. اندازه بزرگ آن‌ها حرکت در فضاهای شلوغ و رسیدن به مناطق سایه دار را دشوار می‌کند. آن‌ها نور زیادی را که می‌تواند برای انسان خطرناک باشد، منفجر می‌کنند و برای ایمنی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی یا بیماران باید اتاق‌ها را خالی کرد. زیرا قرار گرفتن در معرض نور می‌تواند مضر باشد، باعث آفتاب سوختگی ، آسیب چشم و حتی سرطان پوست شود.

به منظور تشخیص و اجتناب از افراد داخل اتاق ، نمونه اولیه Violet برای استفاده از سنسورهای حرکت ، واحد پردازش Intel® Movidius ™ Vision و یک پلت فرم Luxonis DepthAI برای هوش مصنوعی،و ردیابی ویژگی‌ها طراحی شده است. این به بنفش باریک و زیرک اجازه می‌دهد تا در اطرافیان کار کند، به گوشه‌های سایه دار حرکت کرده ، سطوح را تمیز کرده و قبل از ورود هر کسی به محدوده اشعه ماوراء بنفش محدود ، به طور خودکار خاموش شود.

کاهش زمان تمیز کردن بدون برش گوشه‌ها

بنفش نشان دهنده اولین تلاش برای جایگزینی روش‌های سنتی ضدعفونی دستی نیست.
برخی از بیمارستان‌ها امروزه از سایر روشهای “بدون تماس” با ضدعفونی کننده‌های شیمیایی استفاده می‌کنند، که موثرتر هستند، اما در اکثر روزها نیاز به تخلیه اتاق دارند.

به عنوان مثال،با بخار پراکسید هیدروژن می تواند بیش از پنج ساعت طول بکشد تا افراد بتوانند یک اتاق را ضد عفونی کنند. با خیال راحت به محل کار خود بازگردید و به سادگی نمی توان آن را در برخی از اتاق‌های بیمارستان اعمال کرد.

سیستم‌های بهداشتی در سراسر جهان در حال حاضر لیست انتظار طولانی برای تصاویر پزشکی را مشاهده می‌کنند و این کندی فقط فشار هزینه‌ها را بر بیمارستان‌ها تشدید می‌کند. به عنوان مثال، رادیولوژی در بسیاری از موارد چالش‌های منحصر به فردی را ارائه می دهد، تجهیزات پیشرفته مانند CT اسکنرها نمی توانند با مواد شیمیایی عمیق درمان شوند و باید با دست تمیز شوند، این فرایند اغلب توسط رادیولوژیست‌ها انجام می شود که برای هر 15 دقیقه 15 ساعت تا 1.5 ساعت طول می کشد.

ویولت که انتظار می رود تا اواسط سال 2020 برای بیمارستان‌ها آماده شود ، اخیراً آزمایش ضدعفونی کننده اسکنرهای سی تی و اتاقهای ایزوله در ایرلند را انجام داده است تا به دلیل فرایند ضدعفونی کننده، مدت زمان خرابی را کاهش دهد. آکارا دریافت که این روبات می‌تواند کارها را سرعت بخشیده و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را به عنوان یک کار بالقوه خطرناک برای ضدعفونی دستی اتاق‌ها در امان نگه دارد.

ابعاد جمع و جور و قابلیت عملکرد ایمن ویولت در بین افراد، آن را برای کارهای خارج از بیمارستان نیز مناسب می سازد. نمونه اولیه در حال حاضر برای سیستم حمل و نقل عمومی در حال آزمایش است و همچنین می‌تواند برای ضدعفونی سایر ترددهای زیاد، تمیز کردن فضاهای سخت مانند حمام ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها، کشتی‌های تفریحی و اتاق‌های انتظار، ضد عفونی شود.

برای شیوع COVID 19، ما هنوز در حالت اطفای حریق هستیم. نیام دانلی ، بنیانگذار و مدیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ، آکارا ، گفت: آنچه ما بر آن تمرکز می‌کنیم بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان است.
اما او تصدیق می‌کند که ممکن است ویولت به زودی در جای دیگری مورد نیاز باشد.

مهندسان در حال بررسی سایر کاربردهای بینایی رایانه‌ای برای کنترل شیوع COVID 19 هستند. با استفاده از جعبه ابزار Intel® Distribution of OpenVINO، ، مهندسان موفق شدند نظارت بر استفاده از ماسک (خوب و بد) و پیروی از دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی را مشاهده کنند.

پرتوهای امید
در دنیایی که آسیب پذیری بیشتری در برابر همه گیری‌ها وجود دارد، دانشگاهیان به دنبال روبات‌هایی مانند ویولت هستند که نقش مهمی در اطمینان از ایمنی جمعیت ایفا می‌کنند. فاصله گذاری، اطمینان از رعایت قوانین تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) و حتی انجام ردیابی تماس. این قابلیت ها در حال حاضر با استفاده از هوش مصنوعی منبع باز در جعبه ابزار Intel® Distribution of OpenVINO exp در حال بررسی است.

در مراحل اولیه واکنش به بحران ، تمرکز زیادی روی توسعه آزمایش‌های واکنش سریع و واکسن بوده است. این کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما در این بین نوآوری‌های دیگری نیز مورد نیاز است. این تجربه فوریت آمادگی را برای آماده سازی همه گیری همه بیمارستان‌ها به خاطر بیماران و کارگران خط مقدم آموخته است. ما به تمام کمک هایی که می توانیم بکنیم ، چه انسان چه غیر نیاز داریم.

منبع: https://bit.ly/3jLQS1H

https://cutt.ly/BRGOJao

https://tinyurl.com/7pw9rf6m

آمار کرونا در جهان، آمار کرونا در جهان در ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت کرونا امروز، آمار فوتی کرونا امروز، آمار روزانه مرگ و میر کرونا در جهان، آمار کرونا در آمریکا، آمار کرونا در تهران امروز، امار واکسن کرونا در جهان، آمار کرونا امروز دوشنبه، تست کرونا در منزل، تست کرونا چگونه است، قیمت تست کرونا، تست کرونا تهران، تست pcr در خانه

مطالب مرتبط