تکنولوژی, مقالات کلاینت مال

دانستی‌های آی پی

دانستی‌های آی پی

هر بار که در اینترنت هستید، آدرس‌های آی پی نقش اساسی در تبادل اطلاعات دارند تا به شما در دیدن سایت‌های درخواست شده کمک کنند. با این وجود، این احتمال وجود دارد که شما نمی‌دانید این چیست، بنابراین ما سوالات متداول را در زیر تقسیم می‌کنیم.

آدرس آی پی چیست؟

آدرس آی پی شما یک شناسه منحصر به فرد است، مانند آدرس پستی که با فعالیت آنلاین شما مرتبط است. هر زمان که از اینترنت استفاده می کنید(خرید آنلاین، ارسال ایمیل، پخش تلویزیونی و با هر آنچه که فکرش را بکنی)، درخواست دسترسی به مقصد آنلاین خاصی را دارید و در عوض، اطلاعات برای شما ارسال می‌شود.

چطور کار می‌کند؟

خوب IP مخفف Internet Protocol است که استانداردها و قوانین (بله ، در غیر این صورت به عنوان پروتکل شناخته می شود) برای مسیریابی داده‌ها و اتصال به اینترنت را بیان می‌کند. این پروتکل مجموعه‌ای از قوانین است که هر یک از طرفین باید رعایت کنند تا بتواند جریان دو طرفه داده را فراهم آورد.

آدرس آی پی
آدرس آی پی

آیا با شما سفر می‌کند؟

خیر. آدرس آی پی شما فقط با یک مکان مرتبط است مگر اینکه از VPN استفاده می‌کنید (بعداً بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد). وقتی در خانه هستید و به اینترنت متصل می شوید که هزینه آن را پرداخت می‌کنید، از یکی استفاده می‌کنید. با این حال‌، اگر صبح ایمیل خود را در خانه چک کنید، سپس اخبار را در کافی شاپ محلی در حالی که منتظر قهوه خود هستید اسکن کنید، و سپس در یک دفتر کار کنید، در هر مکان از آدرس‌های آی پی مختلف استفاده کرده اید.

آیا آدرس آی پی شما تغییر می‌کند؟

بله. حتی اگر از اینترنت در خانه استفاده می‌کنید، آدرس آی پی خانه شما می تواند تغییر کند. برای تغییر آن می توانید با ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) خود تماس بگیرید ، اما حتی به عنوان روال عادی راه اندازی مجدد مودم یا روتر به دلیل مشکلات اتصال به اینترنت می‌تواند منجر به تغییر شود.

آیا بیش از یک دستگاه می‌تواند آدرس آی پی یکسانی داشته باشد؟


این یک سوال پیچیده است. پاسخ هم بله است و هم خیر. بیش از یک دستگاه می‌تواند آدرس IP خارجی (عمومی) یکسانی را به اشتراک بگذارد، اما هر دستگاه آدرس IP محلی (خصوصی) خود را خواهد داشت. به عنوان مثال، ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنت) خانه شما را با یک آدرس آی پی خارجی تنظیم می‌کند. از آنجا که روتر شما چیزی است که در واقع به اینترنت متصل می شود، آدرس IP به روتر شما اختصاص داده می‌شود. سپس روتر شما یک آدرس IP محلی را به هر دستگاهی که به طور همزمان به اینترنت متصل است اختصاص می‌دهد. آدرس IP خارجی چیزی است که با دنیای خارج به اشتراک گذاشته می‌شود. آدرس IP محلی شما خارج از شبکه خانگی خصوصی شما به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

آدرس آی پی

آیا می‌توانیم آن‌ها را تمام کنیم؟


هنگامی که اینترنت برای اولین بار طراحی شد، از آدرس‌های “نسخه 4 ” استفاده می کرد. این 32 بیت است ، به این معنی که ما می‌توانیم تا 4.2 میلیارد آدرس داشته باشیم. این در آن زمان کافی به نظر می‌رسید، اما در دنیایی که به طور متوسط ​​خانوارهای آمریکایی دارای 11 دستگاه متصل بودند، به هیچ وجه به اندازه کافی نزدیک نیست.

ما در حال حاضر آدرس IP نسخه 6 را داریم که در هر آدرس 128 بیت دارد. متأسفانه، نسخه 4 و نسخه 6 نمی‌توانند مستقیماً با یکدیگر صحبت کنند، بنابراین مردم برای مدت طولانی به آدرس نسخه 4 نیاز خواهند داشت.

آیا باید آدرس IP خود را مخفی کنید؟

نیازی نیست آدرس آی پی خود را پنهان کنید، اما برخی مواقع ممکن است بخواهید. رایج ترین دلیل آن حفظ حریم خصوصی است. در ایالات متحده، کنگره مقررات حریم خصوصی را که برای حفظ حریم خصوصی کاربران پهنای باند طراحی شده بود، لغو کرد. ارائه دهندگان خدمات اینترنتی می‌توانند عادات مرور شما، آنچه که از اینترنت برای آن استفاده می‌کنید و مدت زمان صرف شده در هر صفحه را مشاهده کنند. این ارتباط رمزگذاری نشده‌است، بنابراین اشخاص ثالث می‌توانند ببینند از چه وب سایتی دیدن می‌کنید. یکی از راه‌های مقابله با این مشکل DNS از طریق HTTPS (DoH) است. این ترافیک DNS (سیستم نام دامنه) شما را رمزگذاری می‌کند‌، و ISP ها دیدن وب سایت‌هایی را که سعی می‌کنید از آنها بازدید کنید دشوارتر می‌کند. برای کاربران فایرفاکس ایالات متحده، به طور پیش فرض درخواست های DoH شما به سرورهای DNS مورد اعتماد هدایت می‌شود و این امر ارتباط شما را با وب سایت‌هایی که سعی می کنید از آنها بازدید کنید دشوارتر می کند.

همچنین دلایل موقعیتی برای پنهان کردن آدرس آی پی شما وجود دارد. ممکن است بخواهید هنگام سفر پنهان کنید. VPN هنگام اتصال به WiFi برای پخش جریانی و خرید در حین گشت و گذار در جهان ، حریم خصوصی بیشتری به شما می دهد.

چگونه آن را پنهان می‎‌کنید؟

VPN راهی برای مخفی کردن آدرس آی پی شما است. وقتی از VPN استفاده می‌کنید، آدرس IP خارجی شما به جای آدرس IP خارجی مکان شما، از IP خارجی سرور VPN آمده‌است. بنابراین اگر سرور VPN متصل کننده شما در کالیفرنیا واقع شده‌است، IP خارجی شما به نظر می‌رسد که از کالیفرنیا متصل شده است، مهم نیست که واقعاً کجا هستید.

آدرس آی پی

به علاوه، فعالیت آنلاین شما از طریق اتصال رمزگذاری شده و ایمن به سرور VPN شما ارسال می‌شود و امنیت و حریم خصوصی بیشتری به شما می‌دهد. Mozilla VPN یکی از راه‌های مخفی کردن آدرس آی پی شما است. ما گزارش فعالیت‌ها را حفظ نمی‌کنیم یا با بسترهای تحلیلی شخص ثالث همکاری نمی‌کنیم.

منبع:https://bit.ly/30ZHgtA

https://bit.ly/30ZHgtA

https://tinyurl.com/45emjdsc

آی پی ایران میخوام، آی پی ایران رایگان، پروکسی با آی پی ایران، آی پی ایران برای خارج از کشور، فیلتر شکن با آی پی ایران، دسترسی به سایت های ایرانی از خارج رایگان، آی پی ایران رایگان، تغییر آی پی به ایران، نرم افزار تغییر آی پی به ایران، نرم افزار تغییر آی پی به ایران، فیلتر شکن با ip ایران، تغییر ip در خارج از کشور به ip ایران، خرید آی پی ایران، چگونه آی پی خود را به ایران تغییر دهیم، ساخت ای پی ایران، آی پی من کجاست، آی پی من چیست

مطالب مرتبط