blog

تفاوت های حقیقی بین تین کلاینت ها و زیروکلاینت ها

تفاوت های حقیقی بین تین کلاینت ها و زیروکلاینت ها

تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها

اکثریت مردم همواره، صرف نظر از ابعاد و صنعتشان، خواستار هماهنگی تکنولوژی با بیزنس خود هستند. کارآفرینان در فضای رقابتی، یک محل کار سازمان یافته را حفظ می کنند که این امکان را به آنها می دهد که بر روی شغل خود تمرکز کنند و نگرانی در رابطه با مسائل گوناگون نداشته باشند.

بیزنس های شخصی، اطلاعات، داده ها و برنامه های خود را در یک سرور مرکزی ذخیره می کنند که دارای کلیه ویژگی های یک رایانه شخصی است که دارای امنیت، اتصال قدرتمند، ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری و قابلیت های فوق العاده است. امروزه تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها امکان دستیابی به این قابلیت ها را برای کاربران فراهم کرده اند.

تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها رایانه های سبک هستند که جایگزین سیستم های رومیزی برای معرفی مزایای VDI می باشند و شباهت های زیادی با یکدیگر دارند. در ابتدا، در یک محیط پشتیبانی شده توسط تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها، VDI روی سرورهای شبکه مستقر است. با دسترسی به اینترنت، کاربران یک تجربه استاندارد و عالی از مجازی سازی را در هر رایانه، تبلت، لپ تاپ یا تلفن همراه، تجربه می کنند.

مصرف برق پایین و کاهش خطر آسیب پذیری های امنیتی مانند بدافزارها و حملات ویروس ها از دیگر مزایایی است که می توان با استفاده از یک کامپیوتر کوچک به دست آورد. در قسمت های بعدی، تفاوت های واقعی بین تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها را بررسی خواهیم کرد.

تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت ها کامپیوتر کوچک و سبکی هستند که برای جایگزینی رایانه های رومیزی در یک محیط دسکتاپی مجازی طراحی شده اند.

آنها دارای مؤلفه هایی از جمله پردازنده، حافظه، ذخیره سازی، درگاه های USB و سیستم عامل هستند که انتظار می رود در سیستم های همانند خود نیز پیدا شوند.

نصب و راه اندازی و مدیریت آسان تین کلاینت ها از راهکار های مقرون به صرفه ای هستند که می توانند برای استفاده و سازماندهی در پروتکل هایی مانند Microsoft RDP ،Teradici PCoIP ،Citrix HDX و VMware Blast Extreme استفاده شوند. این امر اتصال از راه دور کاربر را به کامپیوتر کوچک به صورت مجازی یا فیزیکی تسهیل می کند و بدین ترتیب از آنجا می تواند به برنامه های مجازی دسترسی پیدا کند.

علاوه بر حافظه و ظرفیت ذخیره سازی، اکثر داده ها در یک سرور از راه دور می توانند ذخیره شوند. حتی اگر یک کلاینت خراب باشد، می تواند ظرف چند ثانیه از بقیه دستگاه ها جدا شود. مدیران می توانند سیستم دیگری را در اختیار کاربران خود قرار دهند که همان داده ها را در سیستم قدیمی دارند و در نتیجه بازدهی پیوسته و مداوم را حفظ می کنند.

شرکت هایی که به یک سیستم عامل مؤثر برای مدیریت ساده و مقرون به صرفه برنامه های IT در دستگاه های مختلف نیاز دارند، می توانند از یک سلوشن مجازی سازی بهره مند شوند.

در این زمینه، کارکنان به محیط های دسک تاپی مجازی دسترسی دارند که بصورت مرکزی در مرکز داده ها ذخیره شده و مدیریت می شوند و اطلاعات بر روی هر کلاینت به صورت مجزا و مستقل مانند رایانه های شخصی یا تلفن های هوشمند وجود ندارد. این مزیت، این امکان را برای شما فراهم می کند تا ضمن دسترسی به برنامه های کاربردی از هر مکان و دستگاهی، در محیط  و شرایطی ایمن کار کنید.

در عین حال، مدیران می توانند بجای سیستم های دسک تاپی و سایر سیستم های وابسته به آن، بطور متمرکز تین کلاینت ها را مدیریت کنند. جدا از حافظه و ظرفیت ذخیره سازی، اکثر داده ها در یک سرور از راه دور ذخیره می شوند. حتی اگر کلاینت خراب باشد، می تواند در عرض چند ثانیه از بقیه سیستم جدا شود.

با استفاده از داده های موجود بر روی سیستم قبلی، که کاربر در اختیار دستگاه دیگری قرار می دهد، می تواند از هرگونه تأخیر در کار جلوگیری شود. از آنجایی که  تین کلاینت ها سبک هستند، بنابراین امکان جابجایی را فراهم می کنند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند. مینی کامپیوترها ممکن است مانند ساخته های کوچکی به نظر برسند، اما وقتی متوجه تأثیر آنها شوید، همین عوامل می توانند کل محیط کار را تغییر دهند.

زیروکلاینت چیست؟

زیرو کلاینت ها را می توان به عنوان کامپیوتر کوچک، بسیار باریک و سبک تعریف کرد که در دسکتاپ های مجازی یا VDI استفاده می شود. مشابه تین کلاینت ها، تنظیم و استفاده از زیرو کلاینت ها آسان است.

علاوه بر این، آنها به هیچ‌گونه بروزرسانی نیاز ندارند و پیکربندی لازم نیست. اما برخلاف تین کلاینت ها که از سیستم عامل استفاده می کنند، زیرو کلاینت ها سیستم عاملی دارند که به شما کمک می کند از راه دور به سرور متصل شوید. بسیاری از نمایش ها و عملیات در سخت افزار خاصی اتفاق می افتد که بازدهی زیرو کلاینت ها افزایش می یابد. تراشه Teradici Tera2 در بسیاری از زیروکلاینت ها شناخته شده نیز به کار رفته است. این زیروکلاینت ها از پروتکل PCoIP برای تسهیل اتصال از راه دور و تسریع در کار استفاده می کنند.

تفاوت بین تین کلاینت ها و زیروکلاینت ها

اگر ویژگی ها و مزایایی را که تین کلاینت ها و زیروکلاینت ها ارائه می دهند مطالعه کنید، خواهید دید که آنها کم و بیش به یک شیوه کار می کنند. هم تین کلاینت ها و هم زیروکلاینت ها دارای کارایی بالایی هستند که می توانید برای اتصال به یک دستگاه از راه دور و مدیریت زیرساخت های محاسباتی و متمرکز از آنها استفاده کنید.

تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها انواع مختلف اتصال VDI را با هم ادغام می کنند. یک تین کلاینت شامل انواع اتصال مختلف است که با یک مرکز مدیریتی اداره می‌شوند. یک زیرو کلاینت تحت نظارت سرور مرکزی کار می کند. این موضوع باعث می شود تین کلاینت ها انعطاف پذیر تر شوند، در حالی که زیرو کلاینت ها با یک پروتکل خاص عملکرد ویدیویی و گرافیکی پویاتر و بهتر را ارائه می دهند.

برآورده کردن نیازهای فردی کاربر با یک تین کلاینت شامل نصب و استفاده از برنامه های مناسب است. یک تین کلاینت یک تجربه عالی برای کاربران در استفاده از مرورگرها و ایمیل ها و همینطور اتصال به برنامه های داخل سرور را فراهم می کند. در مقابل، یک زیرو کلاینت می تواند به برنامه هایی که در دیتاسنتر سرور یافت می شوند، دسترسی پیدا کند. این تین کلاینت قادر به مدیریت برنامه هایی با گرافیک بالا و پشتیبانی از فناوری چندرسانه ای است. شرکت ها می توانند به راحتی از یکی از این نقاط پایانی استفاده کنند تا ازکیفیت تصویر اعمال شده بر روی چهار مانیتور بدون هیچ مشکلی بهره ببرند .

در حالی که تین کلاینت ها دارای به روزرسانی های نرم افزاری جزئی و کمی هستند، در مقایسه با زیرو کلاینت ها هنوز به بروزرسانی های بیشتری نیاز دارند. زیرو کلاینت ها معمولاً با استفاده از الگویی از تنظیمات قبلی تین کلاینت ها، پیکربندی می شوند و فرایند را بسیار ساده می کنند. حتی اگر تین کلاینت ها دارای به روزرسانی های بیشتری باشند، می توان آنها را برای ساعاتی که سیستم بیشترین کارکرد را دارد، برنامه ریزی کرد تا کاربران از حداکثر بهره وری،اطمینان حاصل کنند. به روزرسانی و عملیات تعمیر و نگهداری در زیرو کلاینت ها حداقل زمان را صرف می کند و تنظیمات آن سریع و ساده انجام می گیرد.

زیرو کلاینت ها بارزترین نمونه یک سیستم امن برای مجازی سازی هستند. یک زیروکلاینت سیستم عامل ندارد که دچار آلودگی شوند و داده ها در سیستم قابل دسترس کاربران، ذخیره نمی شود. کاربران نمی توانند نرم افزاری غیرمجاز یا مخرب را بر روی زیرو کلاینت ها نصب کنند، اشتباهاً فایل های سیستم را حذف کنند، یا اطلاعات را در فلش درایورهای قابل جابجایی، کپی کنند.

تین کلاینت ها به عنوان کاربران نهایی به کارمندان توانایی کار در هر نقطه ای از جهان را ارائه می دهد. این سیستم ها ظرفیت و کارایی یکسانی را  برای کاربران فراهم می کنند. سازمان ها می توانند با توجه به قابلیت های VDI، مدیریت کار و اعضای تیم را در یک مجموعه متمرکز ادامه دهند. مدیریت دستگاه ها متصل به یک سرور از راه دور انجام می شود و کاربران می توانند در یک محیط امن کار کنند.

با استفاده از مینی کامپیوتر ها، بروزرسانی و مدیریت برنامه ها می تواند به جای عملیات فیزیکی به صورت نرم افزاری خیلی با سرعت و به صورت کارآمد، از طریق یک رابط واحد انجام شود.

همچنین پیشرفت در زمینه مجازی سازی، گزینه های هوشمندانه تر و مقرون به صرفه تری را برای پیاده سازی این فناوری فراهم کرده است. یک نمونه از این نرم افزارهای رایانه شخصی مانند ClearCube Cloud Desktop OS است که بهترین عملکرد را در اختیار کاربران قرار می دهد. امروزه کارایی سخت افزارهای موجود در IT با تبدیل رایانه های شخصی منسوخ شده به پایانه های تین کلاینت که به هاست های از راه دور متصل می شوند، افزایش یافته و بدین ترتیب مجازی سازی مزیت های زیادی را به کاربر ارائه می دهد.

زیروکلاینت ها چگونه می توانند توانایی عملیاتی شما را بهبود ببخشند؟

زیرو کلاینت کار را برای کاربران نیز راحت تر کنند. این کامپیوتر کوچک به کاربران امکان استفاده از دیتاسنتر را از راه دور می دهد.

زیرو کلاینت ها شامل اجزای سخت افزاری و سیستم عامل هایی هستند که امنیت زیروکلاینت را بهبود می بخشد در حالی که گرافیک های فوق العاده با کیفیت HD و تجربه کار با یک رایانه شخصی را با کمک مجازی سازی ارائه می دهد. زیرو کلاینت ها از طریق Wi-Fi فعالیت دارند و دارای چندین پروتکل اتصال از راه دور هستند. سازمان ها همچنین از مزایای استفاده از زیرو کلاینت ها که بدون سیستم عامل هستند و ویروس ناپذیرند، بسیار بهره می برند.

تین کلاینت ها یا زیروکلاینت ها: بهترین انتخاب کدام است؟

تین کلاینت ها بدون هیچ مشکلی به شرکت های بزرگی پشتیبانی می دهند که به دنبال تنظیماتی برای انعطاف پذیری بیشتر هستند و بدین ترتیب یک تجربه بی نظیر از استفاده از رایانه ها ارائه می دهند. برای سازمان های بزرگ با حجم کار بالا و سنگین استفاده از زیروکلاینت ها با قابلیت های فوق العاده گرافیکی به دلیل راه اندازی سریع سیستم ها، توصیه می شود.

برچسب ها :
  • تین کلاینت
  • زیروکلاینت
  • سرور
  • کامپیوتر کوچک
  • لپ تاپ
  • مجازی سازی
  • مینی کامپیوتر
اشتراک گذاری :

مطالب اخیر

با موفقیت به سبدخرید اضافه شد.
توضیحات مربوطه را انتخاب کن
  • تصوبر
  • SKU
  • امتیاز
  • قیمت
  • وضعیت در انبار
  • قابلیت دسترسی
  • اقزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات اضافی
  • سن
  • رنگ
  • جنسیت
  • سایز
برای حذف نوار مقایسه بیرون از کادر کلیک کنید.
مقایسه